vineri, noiembrie 10, 2006

La noi …


Vantu cumpara Realitatea TV, deschide Monney Channel, achizitioneaza Trustul Catavencu cu Radio Guerilla cu tot, cu 24Fun, Tabu, SuperBebe, Cotidianul, Aventuri la Pescuit, Bucataria pentru toti, Le Monde Diplomatique, isi ia Romantica si infiinteaza Agentia NewsIn. Mai vrea si MTV Romania si se uita lung catre Telesport. Daca te uiti atent la achizitiile marca Vantu, observi ca majoritatea sunt produse media de nisa.
Primul trust de presa pe care Vantu l-a detinut a fost Curentul, dar si cotidianele locale din reteaua Monitorul, pe care le-a vandut lui Mihai Iacob, partener de afaceri pentru o perioada.
Cu sprijinul lui Liviu Luca - seful sindicatelor Petrom - are influenta asupra cotidienelor Ziua si Gardianul. Acum are un imperiu media, din care mai lipseste OTV. Ramane de vazut evolutia achizitiilor en gros sau en detail. Ca tot veni vorba de influenta, in Marea Britanie, spre exemplu, un patron de televiziune cu acoperire nationala nu are voie sa detina si un cotidian national. Politica frate …
Dinu Patriciu a cumparat Adevarul si Adevarul TV, si-a tras Averea cu echipa de la Libertatea, mai vrea un ziar financiar si inca doua-trei televiziuni. Mai are Dilema si Satiricon, adica Dilema veche, Dilemateca, Plai cu boi, Aspirina saracului si Romania literara. O parte dintre ele apar ca si suplimente ale Adevarului.
Sarbu se misca inca bine pe piata. A vandut catre compania mama CME 5% din actiunile detinute la compania Media Pro International (care opereaza in Romania posturile ProTV, Acasa, ProCinema si ProTV International). Tranzactia s-a ridicat la 27,2 mil. $. “Aceste surse financiare se vor folosi pentru majorarea capitalului Media Pro, in vederea concretizarii unor noi proiecte media”, a declarat Sarbu, dupa tranzactie. Si proiectele au inceput. PubliMedia International, compania de publishing a MediaPro, a cumparat Gandul, pe care spera sa-l impuna ca ziarul de calitate numarul 1 din Romania. Deocamdata, Gandul are imagine noua si tiraj vechi. In schimb, PubliMedia International editeaza 12 reviste - printre care Business Magazin, Apropo, Maxim, The ONE, ProTV Magazin, ProMotor, Descopera, Ziarul Financiar, sapte ziare regionale, anuare si cataloage. Mai detine agentia de presa MEDIAFAX, tipografia CoPrint, societati precum Media Pro Pictures, Media Pro Music, Pro Video.
Intre timp, Sarbu a devenit sef pe operatiunile CME din Cehia, Slovacia si Romania. Veniturile CME sunt deja in crestere, ca si cele ale lui Sarbu - 500.000 dolari anual, din salariu.Toate plecarile din PRO nu au dus la un declin al brandului, semn ca Sarbu mai are oameni de baza langa el. Cinci directori din Media PRO au plecat in ultima vreme: directorul executiv al grupului, Mihnea Vasiliu, impreuna cu directorul de vinzari, Sorel Radu, managerul financiar, Mirela Dragnea, publisherul Dan Radu si directorul general al companiei de publishing, Dragos Stanca. Media Pro s-a nascut cu 10.000 de dolari imprumutati. In 1994, nu mai avea nici o perspectiva. Astazi, doar brandul PRO TV, potrivit specialistilor, a fost evaluat recent la 500 milioane de dolari.
Miza achizitiilor pentru Vantu, Patriciu, Sarbu? As merge numai pe doua variante: influenta si bani - depinde cat de des esti nevoit sa treci pe la Parchetul General sau pe la DNA. As mai adauga aici si ca piata publicitatii din Romania a ajuns la nivelul acestui an la 400 de milioane de dolari. Dar si ca … pana si Libertatea are un pret …


Get your own